Westkust USA.reismee.nl

Dag 15 : Death Valley

We wisten dat Death Valley letterlijk de heetste plek van onze reis zou worden. Dus gisteren maar eens naar de weersvoorspellingen gekeken. 114 F ( bijna 46° !!! ) voorzien. Om voor de ergste hitte te arriveren zijn we om 7 uur in Las Vegas vertrokken. De omgeving al een beetje kennende ging dit vlotjes. Tegen 10 uur reden we Death Valley binnen. De buitentemperatuur steeg bijna per gereden km. Eerst zijn we naar Dantes View gereden, een uitkijkpunt op +- 1700 meter hoogte waar je een zicht hebt op de vallei. Daarna ging het weer naar beneden richting Zabriskie Point. Was het boven nog te doen met ongeveer 25° , dan zaten we beneden al snel met 35° en het werd nog warmer. Hier blijft de temperatuur stijgen tot 16 uur en daarna begint het vanaf 17 uur weer af te koelen, met een hele kleine "af". Om 15 uur bij het inchecken stond de buitentemperatuur al op bijna 46°. We hebben dan maar afkoeling gezocht in de "Saloon" van Furnace Creek Ranch en zijn nadien bij de airco gekropen tot een uur of vijf. Vanaf dan konden we weer rondlopen. Morgenvroeg rijden we onmiddellijk bij zonsopgang via de Badwater road naar het laagste en heetste punt van de States ( Badwater, Devils Garden....) . Allemaal mooi om te zien maar we willen voor de grote hitte weg zijn richting Mono Lake.