Westkust USA.reismee.nl

Dag 16 : Mono Lake

Vanmorgen zijn we al om 7 uur vertrokken richting Badwater. In Furnace Creek was het op dat ogenblik al 25° . Vermits het nog zonsopgang was, lag Badwater road nog voor een groot deel in de schaduw. Stonden we gisteren nog op Dantes View naar beneden te kijken, dan zaten we nu op dezelfde plek maar wel 85,5 meter onder zeeniveau. De zoutvlakte was een machtig zicht en het was er akelig stil. De temperatuur ligt hier nog 10° hoger dan op de ranch. Dit hadden we gisterennamiddag niet kunnen doen. Van Badwater reden we via Devils Garden naar Artist Drive. Een smalle eenrichtingsweg waar de kleurschakeringen constant veranderden. Via Stovepipe Wells en een stop aan de Mesquite Sand Dunes reden we via de Sierra Nevada West naar Mono Lake. De rit van vandaag was vrij zwaar. De kilometers die Google opgaf waren juist, maar de route door de Sierra was een kronkelend klimmen en dalen. Heel mooi, maar wel bIj de les blijven dus.. We hebben een paar extra tussenstops gemaakt om te rusten. Uiteindelijk hebben we in de late namiddag Mono Lake bezocht. Het zag er wat bizar uit maar een wauw gevoel was het niet. Anekdote voor wijnliefhebbers : We hadden iets voor Las Vegas een paar flessen wijn ingekocht ( Jacobs Creek , goed wijntje dat we kennen). Tegen dat we in Death Valley konden inchecken moet onze laatste fles bijna gekookt hebben in de wagen. We hebben ze daar dan maar onmiddellijk in de koelkast gestoken. Vandaag hebben we rest dan maar "shaken not stired" uitgedronken. Tegen alle wijnregels in, maar het heeft toch nog gesmaakt.