Westkust USA.reismee.nl

Dag 17 : Yosemite

Na de vermoeiende rit van gisteren hebben we vandaag eens flink uitgeslapen. Moesten we in Las Vegas en Death Valley de koudwaterkraan 5 minuten laten lopen alvorens het warme water weg was, dan was dit in Mono Lake niet meer het geval. Koud is koud. Hier zijn de temperaturen wat wij gewend zijn, rond de 25° graden en zonnig. Na de dagelijkse verhuis zijn we vertrokken naar Bodie. De laatste 4km ging het volledig over een onverharde weg tot in het spookstadje. Gewapend met een informatiebrochure gingen we op pad. In veel huisjes stond de inboedel zoals ze achtergelaten waren. Saloon, hotel, post office en een schooltje om maar wat te noemen. We hebben hier uiteindelijk dik twee uur rondgelopen maar vonden het de extra 100 km meer dan waard. Van Bodie kropen we via dezelfde "gravel road" weer naar Lee Vining. Ons karretje zag eruit. Na de dagelijkse tankbeurt en een hapje zijn we via de Tioga Pas Road naar Yosemite gereden. Ondanks het constant klimmen en dalen ( tussen de 6000 en 9000 voet) en het eeuwige bochtenwerk was deze rit veel minder vermoeiend dan gisteren door de Sierra Nevada. Na de woestijnlandschappen was dit weer een totaal nieuwe ervaring. Pracht alom. We hebben omwille van de problemen die er waren met het Hantavirus even getwijfeld om onze plannen te wijzigen, maar we zijn blij dat we dit niet gedaan hebben. De Ranger aan de ingang van het park verzekerde ons dat er geen problemen zijn. Je krijgt bij het binnenrijden van het park speciale informatiebrochures. Dus voor de thuisblijvers, geen zorgen maken. Morgen gaan we opnieuw het park in voor de rest van onze tour.