Westkust USA.reismee.nl

Dag 18 : Yosemite

Vanmorgen moesten we na ons ontbijt weer anderhalf uur naar Yosemite park "kruipen". Dat komt ervan als je geen 500 $ per nacht wil betalen aan het enige nog vrij zijnde hotel in het park (Wawona). Eenmaal in het park, hebben we met een speciale bus (trekker met volledig open aanhanger) en met begeleiding van een ranger, een rondrit gemaakt door de vallei. Gedurende de hele rit kregen we uitleg over de evolutie van het park, planten, dieren enz. Ons raadsel van de laatste dagen werd ook opgelost. Waarom zijn hier zoveel afgebrande bomen ? Blijkbaar is dit een 11 jarige cyclus waarbij moeder natuur zelf opkuis houdt. Na afloop zijn we zelf nog wat gaan stappen in het park en tegen dat het ons te warm werd zijn we weer naar Fishcamp "gekropen". Voor diegenen die graag cijfertjes hebben : We hebben ondertussen reeds 3917 km gereden. Hiervoor hebben we tot nu toe 341 ltr benzine verbruikt. Kostprijs +- 294 € (ken de juiste $ koers niet), maar dit is ongeveer 0,86 € / Ltr. Elio en Co leg uit !!!