Westkust USA.reismee.nl

Dag 3 : Vertrek naar de Grand Canyon.

Vandaag hebben we L.A. gelaten voor wat het was en zijn we vertrokken naar Kingman. Hier zullen we overnachten om morgen door te gaan tot Grand Canyon village. Na wat gesakker op een nukkige GPS zijn we maar vertrokken op de goede oude manier, met kaart en papier. (sommige dingen verleer je niet, met dank aan mijn werkgever :-) ). Als je hier weet naar welke van de 4 windstreken je moet, kom je wel terecht. Tijdens onze eerste koffiestop in Barstow was het al aardig bakken buiten de wagen. Bij de tweede tankstop in Needles was het nog erger en wilde je zo snel mogelijk terug in de wagen . We denken dat het rond de 38° was. Leve de airco. In Needles zijn we over de echte Route 66 via Oatman naar Kingman gereden. Ongeveer 50 mijl kronkelend door een grillig landschap met prachtige uitzichten. Uitstappen in Needles was warm, maar hier was het alsof je een Finse sauna binnenstapte. Tijdens de laatste 8 mijl van onze rit waren we getuige van een thunderstorm. In de verte was er een bergtop die precies onder een schijnwerper stond. Regelmatig waren er lichtflitsen recht naar beneden en steeds op dezelfde plaats. Morgen zitten we in de Grand Canyon . Vermits we daar normaal geen internet hebben zullen we ook niets posten. We halen de schade wel in op de volgende halte.