Westkust USA.reismee.nl

Dag 6.: Op naar Monument Valley

Vanmorgen hebben we in Page onze eerste grote inkopen gedaan in een echte supermarkt ( Safeway). Nadien zijn we vertrokken naar Lower Antelope Canyon. Onder begeleiding van een gids moesten we via een smalle opening de canyon in. Ook hier stonden we weer versteld van moeder natuur. Na een uurtje konden we bovengronds terug naar de ingang. Ik zou zeggen, bekijk de foto's , want ook hier kan je het natuurschoon amper beschrijven. Na onze ochtendgymnastiek in de Antelope Canyon zijn we verder gereden naar Monument Valley. Het landschap verandert constant. Groen , rotsachtig , vlak, bruinrood. Alles kan, en soms zie je ook wel eens iets wat op een huis lijkt. Onderweg hebben we in Kayenta getankt en van de gelegenheid gebruik gemaakt om te picknicken in de schaarse schaduw. Het was ondertussen weer 33°. Aangekomen in Monument Valley, hebben we onmiddellijk een jeeptour geboekt. Wederom geluk ! We hadden de truck voor ons alleen. De Navajo gids deed nog een extraatje . Monument Valley is decor voor vele films. Niet enkel de westerns met Clint Eastwood, John Wayne en Co, maar ook de de klimpartij uit Mission Impossible, Back to the future en andere recente films werden hier opgenomen. Uiteindelijk hebben we bijna 3 uur rondgereden in het park. Lichtjes onder het bruinrode stof zijn we uiteindelijk in Mexican Hat, onze volgende slaapplaats ,aangekomen. Lekker doucheke en vervolgens genieten van een welverdiende Budweiser.