Westkust USA.reismee.nl

Dag 7 : Richting Moab.

Vanmorgen vertrokken vanuit Mexican Hat. Vandaag hebben we er een ontspannen rit van gemaakt. We hebben "maar" 125 mijl (200 km) gereden en gewoon genoten van het landschap en wat we tegenkwamen. Eerst naar Gooseneck, waar de rivierbedding de vorm heeft van een ganzennek.Hier hadden we meer van verwacht. Het ding liet zich ook al niet goed op de foto zetten. Vervolgens passeerden we Bluff, waar we een gerestaureerde nederzetting "Bluff Fort" konden bekijken. Een western versie van ons Bokrijk. Iets verder lag een oude handelspost "Twin Rocks". In Blanding zijn we een kijkje gaan nemen in Edge of Cedars, een museum en ruïne van de Navajo indianen. Onderweg passeerden we nog "Church Rock" en "Wilson Arch", een rots in de vorm van een kerk, en een mooie natuurlijke boog in zandsteen. Hier kon ik het niet laten om eens naar boven te stappen voor een beter zicht. Ondanks de goede conditie moest ik een paar keer op adem komen. Een afdalende "tegenligger" kwam lachend zeggen dat ik weekje nodig heb om op 6000 voet zonder problemen rond te huppelen. Uiteindelijk zijn we eens vroeg aangekomen zodat we eens rustig van het zonnetje konden genieten met een aperitiefje.

Bart

Hoi mannekes, het lijkt wel of jullie zelf een film aan't maken zijn. En alles lijkt geweldig mee te vallen. Geniet van elk moment. Veel plezier nog.
Groetjes, Marleen en Bart.

Danny

Het is hier adembenemend. Je wil zo gaan zitten en niet meer vertrekken. Het enige lawaai is dat wat je zelf maakt. Een en al rust. En ook hier hebben ze ..... Jawel , FIETSROUTES. :-)

carolina

Oh dat moet zalig zijn wat een ervaring dat jullie ondervinden sjiek !!!