Westkust USA.reismee.nl

Dag 8 : Moab

We blijven een paar dagen plakken in Moab. Tijd om het wat rustiger aan te doen en de eerste wasjes te spoelen. Gisterenavond was het nog een kleine Moab by night. Vandaag hebben vooral onze beentjes het werk moeten doen. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Canyonlands National Park voor een aantal korte wandelingen. De zon stond alweer vroeg te blinken, en ondanks een frissere start dan we tot nog toe gewend waren, ging de temperatuur snel richting 30° . Nergens was er een streepje schaduw en dus waren de ritten tussen de verschillende vertrekpunten het moment om even af te koelen. Vandaar ook de enorme watervoorraad in de koffer. De rangers adviseren je om zeker 4 liter per dag te drinken. Iedereen sleurt hier met water. De uitzichten zijn zo geweldig dat je er gewoon gaat bij zitten en niet meer weg wil. Hoewel, naar beneden kijken doet je duizelen zonder een pint gedronken te hebben. Nadien zijn we nog even een kijkje gaan nemen in Dead Horse Point, een naburig park. De toegang naar dit plateau is zo smal dat het vroeger een natuurlijke val was om paarden op te drijven en te vangen. Hier hadden we voor de eerste keer een mooi zicht op de Coloradorivier. Vele kleintjes maken een groot en dus hielden we het rond vier uur voor bekeken. Back home, en na al dat water genieten van een overheerlijke frisse pint.

danny.dalemans

fantastisch! De mooie landschappen houden precies niet op. Jullie maken echt een onvergetelijke reis!

Groetjes!

Danny en Hilde

Danny

Het stopt niet en als je denkt dat je het gehad hebt, sta je iets later weer versteld.