Westkust USA.reismee.nl

Dag 9 : Moab

Vandaag onze laatste dag in Moab. De wandelingen en temperaturen van gisteren indachtig, zijn we vandaag heel vroeg vertrokken richting Arches National Park. Bij de ingang onze waterflessen volledig gevuld en met de wagen naar het uiteinde van het park gereden (ongeveer 29 km). We beginnen onze eerste "wandeling" aan het trailhead van Devils Garden. We willen zeker Landscape Arch zien en als het kan ook nog verder gaan. Ondanks het vroege uur zijn we niet alleen op pad. Iedereen loopt op dit koele moment van de dag. Het landschap en de bogen zijn prachtig. Alvorens met de wagen verder te gaan naar Delicate Arch vullen we al onze waterflessen terug aan het enige waterpunt in het park. Rond 10 uur beginnen we de 2e ronde . Vanaf Wolfe ranch vertrekt een pad dat na een paar honderd meter stijl begint te klimmen. Dit blijft zo tot boven. What goes up, must come down is hier letterlijk te nemen. Als je de foto's bekijkt, het is bergop tot de top ( iets meer dan 2 km). We deden er 50 minuten over tot aan de boog. Het uitzicht was de inspanning echter meer dan waard. Na een tijdje van het uitzicht genoten te hebben, zijn we terug begonnen aan de afdaling. Dit ging iets sneller, maar we hadden toch goed 40 minuten nodig om weer beneden te komen. We hadden 3 liter water mee en die waren zo goed als op. Ondertussen was het middag en begon het ondanks de lichte bewolking toch weer aardig warm te worden. Snel de auto in en via een korte stop bij Balanced Rock weer naar ons logement. Het uitzicht tijdens de rit was weer geweldig, en ..... Leve de airco ! Amaai als we die in Death Valley gaan moeten afzetten. Namiddag nog wat rust en alles klaarmaken voor het vertrek naar Torrey.