Westkust USA.reismee.nl

Dag 10 : Torrey - Capitol Reef

Vanmorgen na een flink ontbijt vertrokken naar Torrey. Het was droog, maar veel frisser dan we tot nog toe gewend waren. Naarmate we op de interstate I 70 West vorderden zagen we de bui al hangen. Tot nader order laat moeder natuur zich niet dicteren en werden onze plannen dus grondig overhoop gezet. Het heeft tot iets in de namiddag GEGOTEN ! Amper 16° . In Capitol Reef hebben we de Scenic Drive volledig met de wagen afgelegd zonder uit te stappen. De geplande wandelingen moesten we laten voor wat het was. Bepaalde wegen in het park waren zelfs gesloten voor verkeer wegens Flash Floods. In de Visitor Centers van de parken informeren de Rangers je en geven ze je advies over wat te doen en te laten. Dat is geen probleem, maar ook hier het kan dus niet alle dagen feest zijn. Onderweg dan maar in een oud schooltje gekeken van het Fruta district, een oude mormoonse nederzetting. Vervolgens maar gaan eten en het hotel gaan zoeken. In de late namiddag begon het toch op te klaren en vermits we niet te houden waren, zijn we uiteindelijk toch 30 Km teruggereden om onze geplande "Hickman Bridge Trail" te wandelen. Na de steile klim gisteren in Arches was dit een lachertje en na een half uurtje stonden we voor de boog. Nadien zijn we nog op een panoramapunt gaan kijken om toch nog een deftig beeld van de omgeving te hebben. Ondanks de rotsen is hier veel meer groen te zien dan op de vorige plaatsen. Leuk detail : vlak voor Hanksville reed er een Mercedes mobilhome voor ons met een levensechte Belgische nummerplaat.