Westkust USA.reismee.nl

Dag 11 : Bryce Canyon

Sorry guys, maar na de luxe van de afgelopen dagen vrees ik dat we jullie even op jullie honger moeten laten zitten. Het internet in Bryce is NOG trager dan in Torrey. Het zal de hoogte zijn +- 3000 m. Maar goed, hier het verhaal. Vanmorgen zijn we klokslag 7 gaan eten. We wilden zo snel mogelijk de baan op. Het was een Scenic by Way naar Bryce en er was dus aardig wat te zien onderweg. We wilden tegen de middag in Bryce zijn om daar nog wat te stappen. Het was vandaag droog en zonnig, maar we moesten wel vertrekken met onze fleecjes. 12 graden was aan de frisse kant. Onderweg veranderde het landschap constant en moesten we regelmatig vertragen omwille van wandelende T-Bone steaks of Elken (een soort rendier). Bij ons zie je enkel de borden, maar hier lopen ze echt langs en over de weg. Vervolgens reden we door Grand Staircase Escalente. Machtig zicht. De verschillende rotslagen leken net op een trap. We hebben zelfs met de IPad op het dashboard gefilmd terwijl we reden. Hopelijk lukt het uploaden naar Facebook en anders houden jullie het tegoed. Tegen de middag kwamen we aan in Bryce Canyon. Waren we onderweg al onder de indruk van het uitzicht, toen we aan de start van onze wandeling kwamen kon het niet meer op. Al zigzaggend naar beneden de Canyon in. Hoogteverschil ongeveer 150 meter. Naar onder is ook..... Al hijgend weer omhoog. Prachtig ! Als we van al de mooie dagen die reeds achter de rug zijn, er een zouden MOETEN kiezen, dan was het vandaag. Anekdote. Vandaag zagen we langs de weg een hoogteaanduiding "9600 feet". Door een opmerking hierover, bleek dat Arlette gisteren tijdens de klim naar Hickman Bridge buiten adem was en hierover niets wilde zeggen. Ik was eigenlijk ook buiten adem maar had het gecamoufleerd met een drinkstop. Niemand wilde dus gezegd hebben dat hij even moest stoppen. We hebben er tijdens de rit de slappe lach van gekregen. Morgen zitten we in Sprindale (Zion) en hebben we normaal gezien geen internet.

Leo Lieten

Hallo Arlette en Dany, jullie beleven wel echt een reis die op maat gegoten is. Geniet er maar van. Zal zeker prachtig zijn, als wij de foto's zien. Groetjes.

Danny

Hallo Leo, het is inderdaad prachtig. Dit hadden we niet durven denken. Het "maatwerk" heeft me wel wat tijd gekost, maar ik had dan ook een goede leermeester ;-).