Westkust USA.reismee.nl

Dag 12 : Zion

Surprise surprise. Niet voorzien, maar we zitten in Springdale en hebben internet. Vanmorgen een echt Amerikaans ontbijt gehad in het enige restaurant in Tropic (ongeveer 15 km voor Bryce ). Voor de luttele som van 12 dollar hadden we een Veggie-omelet met toast, aardappeltjes en twee pannenkoeken. Koffie à volante. De panneloekjes hebben we "boxed" meegenomen voor onderweg. Ook dat is hier normaal. Onderweg naar Zion had het landschap veel weg van onze Ardennen, maar je moet het een beeeetje groter zien :-) . Dit is duidelijk het deel waar men het vooral van veeteelt moet hebben. Tegen 11 uur reden we Zion binnen. De rit naar de eigenlijke ingang van het park was weer een en al kleur en ondanks het feit dat het weer een rotslandschap was, was het toch weer anders dan wat we al gezien hebben. Zion Is eigenlijk een lange kloof waar een Scenic drive doorheen loopt. Een shuttlebus brengt je naar de belangrijkste punten in de kloof. Ook hier was weer veel te zien maar omdat we ditmaal echt in de kloof zaten, leverde dit geen mooie plaatjes op voor jullie. Wel goed zichtbaar waren enkele mooie vlinders, een spin (merk Tarantula ) en een paar klimmers die hoog op de verticale rotswanden bezig waren. We konden met een verrekijker van een Ranger zelfs de echte durvers zien lopen op de top van "Angels Landing". Arlette haar hoedje heeft succes want een Amerikaans koppel herkende ons van onze wandeling in Bryce gisteren Morgen trekken we verder via de Valley of Fire naar Las Vegas.