Westkust USA.reismee.nl

Dag 13 : Las Vegas

Vanmorgen na ons bakje koffie zijn we op ons gemak vertrokken uit het rustige Springdale. Vandaag ging het richting Las Vegas met een ommetje via de Valley of Fire, een kleine 70 km ten oosten van Las Vegas. Vandaag had de chauffeur een dipje. Het rijden op de interstate I 15 South was eentonig en het landschap was een echte troosteloze boel. Onderweg hebben we voor de eerste keer wat inkopen gedaan in een Walmart. Big, bigger, biggest. Hier kan je je griepprikje en een aantal andere inentingen gewoon in de supermarkt laten zetten. Geen gedoe met doktersvoorschriften en apothekers. Eenmaal we de interstate verlaten hadden richting Lake Mead begon het typische woestijnlandschap weer kleur te krijgen en ging het naar de Valley of Fire. Ook dit was weer niet in een plaatje te vatten. Voor een indrukje hebben we ook een filmpje geüpload naar Facebook. Het landschap was weer iets apart, maar na de eerste korte wandeling zijn we wat gaan kijken in het visitor center. Kwestie van wat meer te weten over het park en wat verfrissing te hebben . Nadien hebben we ons beperkt tot "met de koelkast" naar de verschillende uitzichten te rijden. De temperatuur piekte op een bepaald ogenblik tot 100 F ( 38°). We hebben zelfs ijs uit onze koelbox in onze nek gewreven om wat verkoeling te hebben. Na dit ommetje ging het opnieuw via de interstate naar Las Vegas. Was het vorige deel al niks, dan was dit nog erger en veel drukker. Dichter bij Las Vegas werd het verkeer ook weer agressiever. Onderweg zagen we nog een Galaxy C5 (vrachtvliegtuig) zijn landing inzetten naar Nellis Airforce Base. Uiteindelijk met klamme handjes tot bij ons hotel geraakt. Het was dan nog Downtown en niet op de fameuze Strip. De wagen blijft tot het vertrek op zijn parking en we nemen morgen de "Deuce", een dubbeldekker die je voor 7 $ de ganse dag kan gebruiken. We hebben vandaag ook voor de eerste maal een andere amerikaanse verkeersregel toegepast. Hier mag je door het rood rijden als je rechtsaf moet. Heel raar gevoel. 's Avonds zijn we nog gaan wandelen door Fremontstreet. Het kan niet gek genoeg en eerlijk gezegd " Hasselt kermis" in het kwadraat is aan ons niet besteed. Morgen bezoeken we de strip kwestie van het eens gezien te hebben, maar dan snel weer weg naar rustiger oorden.