Westkust USA.reismee.nl

Dag 14 : Las Vegas - de strip.

Toen we gingen ontbijten waren veel gokautomaten al goed bezet, vooral de derde leeftijd was aktief. Vandaag hebben we onze auto op stal gelaten en zijn we met de "Deuce" naar de fameuze strip getrokken. We reden meteen door naar het verste punt. Hotel "New York, New York" was de start van onze trip. Waren we gisteren niet wild van de mega kermis, je moet het toch eens gezien hebben. Ongeveer 7 km hotels, winkels, casino's, noem maar op. Alle middelen zijn goed om het geld uit je zakken te halen. Elk hotel is opgebouwd rond een thema en het een al mooier dan het andere. Vermits het vandaag weer 34° graden was maakten we gretig gebruik van winkels en goktenten om even af te koelen. Zelfs hier zie je op de meest onmogelijke plaatsen mensen op straat liggen slapen. Uiteindelijk hebben we de strip bijna volledig afgestapt, maar na bijna vier uur in het brandende zonnetje hebben we snel ons busje richting Downtown genomen. Vandaag ben ik er na 13 dagen eindelijk in geslaagd om een politieman te kieken. Niet dat ik een voorliefde heb voor die mannen, maar ze maken indruk. 's Avonds zijn we nog eens door Fremonstreet getrokken omdat de Mexicanen hun onafhankelijkheid vierden. Mexicaanse sfeer alom en liedjes die wij ook kennen. Ai ai aiaai..... Morgen van de ochtendstilte gebruik maken om Las Vegas buiten te rijden richting Death Valley.