Westkust USA.reismee.nl

Dag 19 : San Francisco

San francisco Vanmorgen na een stevig ontbijt zijn we vanuit Fishcamp vertrokken richting San Francisco. De prachtige natuur hebben we definitief achter ons gelaten, en we zitten vanaf nu weer in de "bewoonde wereld". Eenmaal op higway 99  richting Sacramento werd het landschap vlakker en begroeid met bruingeel gras. Hebben we in de afgelopen weken amper politie gezien, dan lagen ze hier bij bosje op de loer achter alle mogelijke hoeken. Het is hier een flinke jas frisser ondanks de stralende zon. De windmolens die we onderweg zagen zullen hier niet vreemd aan zijn. Je zou bijna terugdraaien naar Death Valley voor een graadje meer. Het verkeer was weer een pak drukker dan we de afgelopen weken gewend waren. Het meest indrukwekkende moment was toen we vanaf highway 80 de Bay Brige opmoesten. Een muur van wagens die allemaal op vijf baanvakken San Francisco binnen moesten. De peages in Frankrijk zijn er niks tegen. Foto's was onbegonnen werk, maar cineast van dienst Arlette heeft wat met de IPad gegoocheld zodat we jullie thuis een beeld van die georganiseerde chaos kunnen tonen. 's Avonds nog een bezoek aan Alcatraz gebracht. Indrukwekkend ! Vanaf dat je van de boot stapt wordt het best eng. Onvoorstelbaar dat je hier 10 of meer jaren van je leven moet doorbrengen. Ook het zicht vanaf "The Rock" naar de verlichte stad en de Golden Gate - en Bay Bridge was geweldig. Om het avontuur af te sluiten zijn we met de taxi teruggereden naar ons logement. Wel eerst een 20 minuten in de lijn staan om een taxi te vangen. Hier zelf rondkarren is onbegonnen werk.

Marti

Nice Photos, but no flowers in your hair ;-)