Westkust USA.reismee.nl

Dag 21 : Cambria (San Simeon)

Na onze benentoer van gisteren was het vandaag vooral sightseeing vanuit de wagen. Omdat je in de meeste delen van San Francisco slechts 2 uren kan parkeren hadden we ons karretje in een Carhotel geplaatst. Elk nadeel heeft een voordeel en omgekeerd. dus..... de wagen was in veilige bewaring voor allerhande calamiteiten eigen aan grootsteden. Nadeel, we konden op zaterdag niet voor 10 uur vertrekken. Van alle logementen die we tot nu toe gehad hebben, was dit echter het meest "intieme" plekje. Een echte Bed and Breakfast met slechts 4 kamers De housekeeper kwam 's morgens het ontbijt klaarmaken. Van de nood een deugd gemaakt hebben we dus samen met een ouder koppel uit Minneapolis en een jong koppeltje uit Virginia uitgebreid ontbeten en bijna 2 uur gepraat over onze ervaringen (wederzijds). Geen betere manier om mekaars cultuur beter te leren kennen. Na het laden van de wagen en een hartelijk afscheid van iedereen hebben we San Francisco via de US 101 South verlaten. Terug richting L.A. Uiteindelijk zijn we via de kustroute Hwy 1 In Cambria geland, laatste stop voor we terug in L.A. zijn. Zoals gezegd het was vooral genieten van het uitzicht, al moet ik toegeven dat de mijlen beginnen te wegen en er meer en meer tussenstops nodig zijn. Hoewel we morgen nog een 240 mijl te gaan hebben, hebben we na al het moois dat we de afgelopen weken al gehad hebben, toch ons eigen feestje binnen het feest gemaakt. Op een terrasje onder een stralend zonnetje genieten van een lekker etentje en een goede fles lokale wijn. We weten het, jullie zitten reeds te kleumen, maar toch..... Nog even genieten van zonsondergang aan de Pacific en dan onder de lakens voor de laatste etappe.